LOGOCOS, właściciel marki LOGONA, jest od dziesięcioleci współtwórcą i motorem sukcesu kosmetyki naturalnej, ponieważ to właśnie marka LOGONA trwale ukształtowała jej oblicze. Dzięki stworzeniu produktów, które cechuje wyjątkowa jakość, od ponad 30 lat LOGONA jest wiodącym producentem certyfikowanych kosmetyków naturalnych, łączących w sobie tradycję i innowację oraz autentyczną naturę z bio-jakością.
„To jest lepsze” - ta myśl od początku przewodziła twórcom marki LOGONA. W ten sposób w laboratoriach firmy w ciągu ostatnich 35 lat powstały nie tylko certyfikowane kosmetyki naturalne w autentycznej jakości eko i bio, ale także wiele przełomowych, innowacyjnych produktów, które mają trwały wpływ na dzisiejszy rynek kosmetyków naturalnych. Przykładami mogą być stworzone w latach osiemdziesiątych – pierwsza linia kosmetyków dla alergików oraz pierwsze w 100% naturalne roślinne farby do włosów. Ale firma rozwija się nadal. Do rodziny LOGONA należy dziś ponad 200 produktów, a ciągły rozwój i chęć udoskonalania gwarantuje nieprzerwanie wyłącznie autentyczne, w pełni naturalne alternatywy dla produktów chemicznych.
W celu połączenia tradycji i innowacji grupa LOGOCOS położyła duży nacisk na badania i rozwój.
Jej kompetencje i doświadczenie odzwierciedlają m.in.:
- know-how, który pozwala całkowicie zrezygnować z syntetycznych środków konserwujących
- pierwsze czysto roślinne farby do włosów, pozbawione syntetycznych dodatków
- pierwsze czysto naturalne szampony, do których wprowadzono wyłącznie tenzydy (substancje powierzchniowo czynne) pochodzenia roślinnego
- przełomowe odkrycie 100-procentowo naturalnych odcieni, pozwalające uzyskać czysty, jasny odcień czerwieni, wykorzystywany do produkcji pomadek do ust
- opatentowane, czysto roślinne farby w formie kremu, wolne od syntetycznych dodatków
- pierwsza linia przeciwzmarszczkowa certyfikowana i opatrzona znakiem BDIH
Rozwój i produkcja wszystkich artykułów LOGONA podlegają ostrej kontroli jakościowej. Stosowane w procesie technologicznym naturalne surowce, takie jak oleje roślinne, tłuszcze, woski, ekstrakty, woda z płatków kwiatów, jak również olejki eteryczne i naturalne substancje zapachowe pochodzą z kontrolowanych biologicznych upraw lub dzikich zbiorów, a także z własnej produkcji. Wszystkie składniki wywodzą się z czysto naturalnych substancji, bez pochodzenia chemicznego.
1975 - Sklep ALRAUNE otwiera swoje podwoje
Hans Hansel otwiera w Hannoverze ALRAUNE, jeden z pierwszych sklepów bio w Niemczech. Asortyment: makrobiotyki, zboża, przyprawy, zioła oraz importowane z Anglii i Hiszpanii kosmetyki naturalne.
1978- Powstaje Lorien Goods
Obecne w sklepie ALRAUNE kosmetyki naturalne nie do końca odpowiadały wyobrażeniom właścicieli. Dlatego aby móc zaoferować klientom kosmetyki wolne od szkodliwej dla środowiska i niebezpiecznej chemii pozostał już tylko jeden sposób – samemu uzupełnić lukę w asortymencie kosmetyki naturalnej. Pierwsza, napisana przez Hansa Hansela broszura Lorien Goods osiągnęła nakład ponad 100 000 sztuk.
1978-1981- Szukanie i znajdowanie
1986- Od stóp do głów – naturalnie
Pod koniec lat 80. LOGONA oferuje już szeroką gamę kosmetyków naturalnych, co pozwala na bezpieczną pielęgnację od stóp do głów, bez chemicznych dodatków.
1988 - Przeprowadzka na "Kräuterwiese"
W 1988 roku LOGONA przeprowadza się na "Kräuterwiese”, gdzie rezyduje do dnia dzisiejszego. W przebudowanej dawnej fabryce mebli w końcu możliwe jest wprowadzenie w życie idei i planów oraz pogodzenie ich z warunkami przestrzennymi i logistycznymi.Także w tym samym roku powstaje holding LOGOCOS GmbH. Ambitny cel na kolejne lata to oferowanie naturalnych alternatyw dla kosmetyków tradycyjnych we wszystkich segmentach. Oznaczało to wprowadzanie nowości na wielu obszarach. I tak w 1988 roku powstała pierwsza seria przeciwsłoneczna w jakości bio, a w 1989 roku – pierwsze na rynku bio kosmetyki kolorowe.
1994 - Kolejny kamień milowy
W 1994 roku LOGONA prezentuje pierwsze szampony naturalne. Zawierają one substancje powierzchniowo-czynne wyłącznie pochodzenia roślinnego i są wolne od syntetycznych składników, takich jak Ammonium Lauryl Sulfate (laurylosiarczan amonu) czy Sodium Laureth Sulfate (lauretosiarczan sodu). Także i z tą innowacją LOGONA wiodła prym, bowiem jeszcze przez ponad 15 lat szampony innych producentów, w dodatku certyfikowane na podstawie największego francuskiego standardu bio, zawierają syntetyczne substancje powierzchniowo-czynne.
1996-2001 - Przejrzystość buduje zaufanie
W drugiej połowie 1990 roku firma mocno zaangażowała się w opracowanie certyfikatu/znaku dla kosmetyków naturalnych. Cel: jasne wytyczne dla kosmetyków naturalnych i większa przejrzystość dla klientów. Konsumenci powinni z łatwością odróżniać oryginalne kosmetyki naturalne od tych, które tylko udają naturalne czy roślinne. W 1996 roku Heinz-Jürgen Weiland, kierownik działu badania i rozwój w LOGOCOS, obejmuje przewodnictwo w grupie roboczej złożonej z szeregu producentów. Ze względu na złożoność materii opracowanie znaku zajęło lata, jednak ostatecznie przed 2001 rokiem standard „Certyfikowane Kosmetyki Naturalne BDIH” wszedł w życie.
2005 - Światowa nowość: farby w kremie
Po latach intensywnych prac badawczych LOGONA prezentuje wybitną innowację: opatentowane farby do włosów w kremie, bez żadnych sztucznych dodatków. Dzięki specjalnie opracowanej formule kremu unika się, koniecznego w przypadku farb w proszku, rozrabiania. Są one gotowe do użycia i przez to wyjątkowo praktyczne.
2008 - Jeszcze większa przejrzystość dla klientów – także na arenie międzynarodowej
Firma jest jednym z inicjatorów NaTrue – wymagających standardów dla kosmetyków naturalnych i bio. W 2008 roku ten międzynarodowy certyfikat zostaje wprowadzony w życie i ma on gwarantować konsumentom wysoką jakość autentycznej naturalności. Również w 2008 roku holding LOGOCOS GmbH zaczyna działać jako LOGOCOS Naturkosmetik AG.